2023'te yeni yazılarla daha başarılı ol :)

5 Temmuz 2013 Cuma

3 Beyaz: Bilgisayar - Telefon - Televizyon!

2023'te başarını katlamak için yeni stratejileri takip et →
Üç beyaz Telefon Televizyon Bilgisayar

Ne dertliyiz değil mi. Halbuki görünürde pek bir şey yok ama sorunlar gözünde büyüyor gibi. Özellikle şu öğrenci dilindeki 3 beyazdan dertliysen. Bilgisayar, Telefon, Televizyon. 3 beyaz olmadıysa TeleTabi diyelim? Bu da olmadı galiba he? :) 3 beyazda kalalım en iyisi ^^


Bazılarımızda bu 'alışkanlık' çok daha fazladır. O kişilerden biri de bendim. Kendimi tutamadığımı görüp bilgisayarı aileme teslim etmiştim. Aradan biraz zaman geçince dedim ki 'Şimdi verin, 2 saat sonra geri vericem, o iki saatte sınav çalışmam lazım'  << Söylenen ve Yapılan >> Oturur oturmaz bir tane eğitim sitesi açılır. 30 saniye dolmadan 'of' deyip çıkılır Youtube falan girilir. Varsa oyun oynanır. 6 saat geçtikten sonra duvar saatine bakılır. Kısa olan 3'ü gösteriyorsa 'of ulan ne yaptım ben' denilip yatılır. Arada çok kızılmışsa kendine tokat da atılabilir tabi :))

Bu bilgisayar versiyonuydu. Şimdi telefon versiyonuna bakalım:

Telefon sürekli elimizin altında olduğu için 'izin almak' gibi bir durum pek söz konusu değildir. Yapılmak istenen şudur: bi 3 dakika arkadaşlarla konuşmak. Yapılan ise; Facebook'dan girip Youtube'den çıkmak ... Daha neler neler yapılır. O 3 dakika olur 3 saat. Yatış vakti gelmiştir ve yatılır.

Tanıdık geliyor mu biraz? :) 
Çözümden bahsedeyim: Bilgisayarda bahsettiğim durumda iseniz mutlaka 'sınav sonuna kadar geri almamak şartıyla' teslim etmelisiniz en yakınınıza. Telefonda da yeni bir program kurmak. Eskisi dururken.
Dur onu biraz daha açayım.

Ben internette çok takılıyordum, kullandığım telefonun kendi 'internet' programıydı ve silinemiyordu. Opera yükledim. Hem kendi programını hem de Opera'yı kullanıyordum. Ama neden? Opera ile sadece 'eğitim ve sınav' ile ilgili olan şeylere bakıyordum. Başka bir şey bakacaksam internetten, hemen onu kapatıp diğerini açıyordum. Bu alışkanlık başta biraz da olsa zor oldu tabi , sonradan alışınca da, Opera'yı diğer programdan çok daha çok kullandığımı görünce diğerini kullanmamaya başladım. Anlatmak istediğim buydu :)



»Hiç Dinlenmeyecek miyiz?

İşte burada dur. Elbette dinleneceksin. Ama yaklaşık sınırı olmalı bunun. Mesela cumartesi 5 saat istediğin bir şeyi yap. Mümkünse de alışkanlık oluşturmasın diye farklı farklı şeyler yap. Ama o vakti doya doya harca. Dışına da taşma hiç. Yapacak şey olarak, bilgisayarın yoksa telefondan da film izleyebilirsin örneğin. Bunun dışında da örnekler mevcut tabi. O sana kalmış.
Mesela Karikatür okuyabilirsin :)
ygs lys karikatür



Sorularını sorabilirsin :)
2023'te hayatını minimum %30 daha iyi hale getir. Okumak için tıkla →

8 yorum:

  1. hepsini bırakmak ideal mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerini bir şekilde dinlenerek dolduruyorsan evet. Ama dinlenme için kullanabilirsin veya telefonu eğitim için kullanabilirsin. Telefonunu 'Sınav Telefonu'na Dönüştür! yazısına bakabilirsin.

      Sil
  2. son sene iyi bir çalışmayla iyi bir bölüm kazanılabilir mi sizce?

    YanıtlaSil
  3. ygs de ham puanın kaçtı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 Puan türü var hangisini soruyorsun? Sınavı Nasıl Yedim yazısına bakabilirsin.

      Sil
  4. televizyon çok zaman kaybettiriyo ve bir süre sonra bağımlılık yapıyor ailemde izlediği için bişey diyemiyorum.kısacası televizyon alışkanlığını bırakmak için ne yapmalıyım.ders sonrası molalarda rahatlamak için televizyon telefon bilgisayar ve dışarı çıkıp hava almak dışında ne yapılabilir*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Derya. Bu sorundan ben de muzdaribim. Hiç izlemediğim televizyon programlarına, sürekli kötüden söz eden haberlere maruz kalıyorum. Fakat yine de bunlardan etkilenmemek bizim elimizde. Eğer ders çalışmadığın zamanda fazlaca bu 3 beyazla haşır neşir olmuyorsan (ki muhtemelen oluyorsun) ders arasında yine bunlara koşman seni şaşırtmamalı. Öncelikle bunların kullanımını azalt. Ardından ne canın istiyorsa yapabilirsin. İster mutfağa gidip bir şeyler atıştırırsın, ister eline bir kitap alıp sizinkilerin yanında okursun. Bu, ayrıca güzel bir dikkat toplama egzersizi de olur senin için.
      Uzun lafın kısası, bunları mümkün olduğunca azaltmaya bak -ama sıfırlama- bu yeter, çok da üzerinde durma.

      Sil